To Think Christianly

To Think Christianly

Kenneth G. Elzinga, Charles E. Cotherman - IVP Academic

SINOPSE

- 2020 ECPA Top Shelf Book Cover AwardIn the late 1960s and on into the next decade, the American pastor and bestselling author Francis Schaeffer regularly received requests from evangelicals across North America seeking his help to replicate his innovative learning community, L'Abri, within their own contexts. At the same time, an innovative school called Regent College had started up in Vancouver, British Columbia, led by James Houston and offering serious theological education for laypeople. Before long, numerous admirers and attendees of L'Abri and of Regent had launched Christian "study centers" of their own—often based on or near university campuses—from Berkeley to Maryland. For evangelical baby boomers coming of age in the midst of unprecedented educational opportunity and cultural upheaval, these multifaceted communities inspired a generation to study, pray, and engage culture more faithfully—in the words of James M. Houston, "to think Christianly." In this compelling and comprehensive history, Charles Cotherman traces the stories of notable study centers and networks, as well as their influence on a generation that would reshape twentieth-century Christianity. Beginning with the innovations of L'Abri and Regent College, Cotherman elucidates the histories of - The C. S. Lewis Institute near Washington, DC - R. C. Sproul's Ligonier Valley Study Center in Stahlstown, Pennsylvania - New College Berkeley - The Center for Christian Study at the University of Virginia - The Consortium of Christian Study Centers, which now includes dozens of institutionsEach of these projects owed something to Schaeffer's and Houston's approaches, which combined intellectual and cultural awareness with compelling spirituality, open-handed hospitality, relational networks, and a deep commitment to the gospel's significance for all fields of study—and all of life. Cotherman argues that the centers' mission of lay theological education blazed a new path for evangelicals to fully engage the life of the mind and culture. Built on a rich foundation of original interviews, archival documents, and contemporary sources, To Think Christianly sheds new light on this set of defining figures and places in evangelicalism's life of the mind.

320 páginas

ler amostra agora Adicionar a lista de desejos

Você também pode gostar :)

Os títulos que podem te interessar, de acordo com suas escolhas recentes.

Batendo Ponto - Uma colherada de humor na hora do cafezinho

Batendo Ponto - Uma colherada de humor na hora do cafezinho

Nanete Neves,Marcelino Freire,Nelson de Oliveira

Reinventando a educação

Reinventando a educação

Muniz Sodré

Introdução ao Controle Bibliográfico

Introdução ao Controle Bibliográfico

Bernadete Campello

Conhecimento e imaginação

Conhecimento e imaginação

Maria Ligia de Oliveira Barbosa,Patricia Rivero

Avaliação do texto escolar - Professor-leitor/Aluno-autor

Avaliação do texto escolar - Professor-leitor/Aluno-autor

Aracy Alves Martins,Maria da Graça Costa Val,Marildes Marinho,Gilcinei Teodoro Carvalho,Maria Helena Almeida Ribeiro Starling,Leiva Leal

Crianças sem limites

Crianças sem limites

Isabela Minatel

Pedagoginga, autonomia e mocambagem

Pedagoginga, autonomia e mocambagem

Allan da Rosa

Comunicação em organizações educacionais: práticas em prol da cultura do encontro e do diálogo

Comunicação em organizações educacionais: práticas em prol da cultura do encontro e do diálogo

Luciana Buksztejn Gomes,Diego Wander Santos Silva,Bruno Cassio Lopes Ferreira

Conversas sobre Clubes de Ciências

Conversas sobre Clubes de Ciências

Valderez Marina do Rosário Lima,Berenice Alvares Rosito

Jornalismo freelance

Jornalismo freelance

João Marcos Rainho

Didática e docência na educação superior

Didática e docência na educação superior

Cristina Maria d'Ávila,Ilma P.A. Veiga

Paradigmas metodológicos em educação ambiental

Paradigmas metodológicos em educação ambiental

Carlos Hiroo Saito,Alexandre de Gusmão Pedrini

Fatos e dúvidas de linguagem

Fatos e dúvidas de linguagem

Evanildo Bechara

Não durma, há cobras

Não durma, há cobras

Daniel L. Everett,Danilo Vaz-Curado R. M. Costa

Atividades lúdicas para educação infantil

Atividades lúdicas para educação infantil

Angela Cristina Munhoz Maluf

Virando a escola do avesso por meio da avaliação

Virando a escola do avesso por meio da avaliação

Benigna Maria de Freitas Villas Boas

Dislexia: o que fazer e o que evitar

Dislexia: o que fazer e o que evitar

Moisés Sbardelotto,Filippo Barbera

Em Torno (entorno) da Pedagogia da Variação Linguística

Em Torno (entorno) da Pedagogia da Variação Linguística

Fabiane Cristina Altino,Joyce Elaine de Almeida,Flávio Brandão-Silva

Estudos das Masculinidades na Educação Física e no Esporte

Estudos das Masculinidades na Educação Física e no Esporte

Fabiano Pries Devide,Leandro Teofilo de Brito

Um olhar sobre a diferença

Um olhar sobre a diferença

Ida Mara Freire,Lucídio Bianchetti